Ierusalim – O zi in Cetatea Sfanta

Dimineata de noiembrie si vreme de inceput de vara

E aproape 9 si cafeaua mea e pe sfarsite. Sunt 24 de grade afara, iar vantul adie usor. Aerul e curat si miroase delicat a mare. Din cand in cand, cate un pescarus ratacit isi anunta prezenta scurt, atat cat sa ne amintim ca plaja este aproape. De aici, de pe terasa, strada se vede in intregime, pana in Piata Dizengoff. Jessy a sosit deja si ne asteapta. Plecam spre Ierusalim.

La coborarea din avion ne izbeste un val de aer cald si uscat. In ultima luna a toamnei, Israel  se prezinta superb, cu o zi ca de vara autentica. Ardem de nerabdare sa cunoastem oamenii si locurile, dar, pana acolo (Tel Aviv), mai sunt cativa pasi de facut.

Trecem de interviul pentru viza, recuperam bagajele si la iesirea din aeroport dam peste un grup de tineri evrei ultra ortodocsi care canta si danseaza pret de un minut, pesemne bucurosi de reintoarcere.

Incercam sa gasim un mijloc de transport spre Tel Aviv, dar e sambata si e shabbat… Din cate stim noi, azi nu se lucreaza. Weekend-ul incepe in Israel vineri, dupa apus si se termina sambata seara. Duminica, e o zi ca oricare alta si se lucreaza normal.

”A fi vazut Italia fara sa fi vazut Sicilia este ca si cum nu ai fi vazut Italia deloc, caci Sicilia este cheia pentru TOT”. Cam asa scria Johann Wolfgang Von Goethe, dupa vizitarea insulei, in anul 1787. Iar Platon, cu mult mai devreme, spunea:“Sicilienii construiesc ca si cum ar trai vesnic si mananca de parca ar muri maine”.

Un creuzet in care s-au amestecat, de-a lungul vremii, popoare, culturi, traditii si obiceiuri, Sicilia a ajuns ceea ce este astazi datorita fenicienilor, triburilor italice, grecilor, romanilor, arabilor, normanzilor si spaniolilor, dar lista cu siguranta ca nu e completa. De aici, poate, unicitatea insularilor si din greutatile pe care a trebuit sa le infrunte si sa le depaseasca ani dupa ani. Fie numai atat si este suficient pentru

Atena nu inseamna doar muzee, Acropole si piete cunoscute. Stradutele, casele, tavernele si terasele din Plaka si Anafiotika, Ermou street si forfota oamenilor, toate acestea dau culoare cetatii in care s-a nascut democratia.

Pe masura ce ne apropiem de La Gomera, incerc sa imi imaginez cum a vazut-o Columb, acum mai bine de 526 de ani. Mie imi apare acoperita de nori, cenusie si umeda. Cerul e inca de ieri bantuit de calima si combinatia dintre nisipul saharian si norii obisnuiti e mortala pentru vizibilitate. Lumina cade peste insula ca la un inceput de eclipsa de soare Read more

Tenerife – din Mesa del Mar la Punta de Teno

Azi ne-am trezit cu gandul la Garachico si la Punta de Teno. Dimineata e superba in Mesa del Mar, iar briza adie usor, atat cat sa impinga dinspre mare aerul caldut si sarat. Oceanul s-a pus in miscare de la prima ora si acopera tarmul cu spuma de valuri aduse din larg. Impinse catre golful in forma de potcoava, se framanta si se sparg in dantela stancilor de pe fundul marii. Inainte de orice altceva, nu pot sa ratez plimbarea matinala pe malul oceanului. Read more

Tenerife – Mesa del Mar

Tenerife –  Mesa del Mar

Mesa del Mar, unde ne-am amestecat printre localnici pentru doua saptamani, reprezinta zona de iesire la mare a oraselului Tacoronte. La aproape cinci kilometri de centrul localitatii mama, Mesa del Mar e accesibila pe un sir de serpentine care te coboara, cu sufletul la gura, pana in marginea oceanului. Greu e sa cobori, dar si mai greu sa-ti mentii atentia doar la drum. Privelistea este superba, caci El Teide iti ia ochii, iar oceanul pare ca te absoarbe. Read more

La pas, prin Tenerife – Puerto de la Cruz

Puerto de la Cruz a inceput sa se ridice pe la inceputul secolului al 16-lea. Mai intai doar un simplu port pescaresc, creste semnificativ in importanta dupa distrugerea  orasului Garachico, in eruptia vulcanica din 1706. Pana la inceputul secolului al 19-lea, este cunoscut ca si Puerto de la Orotava, dupa care obtine autonomia ca municipiu si isi schimba numele in Puerto de la Cruz. Prin clima sa placuta si echilibrata (20 de grade Celsius, medie anuala), orasul devine atractiv pentru turistii din inalta societate europeana. Read more

Tenerife – vacanta in insula muntelui alb

Tenerife, cea mai mare insula din grupul Canarelor (treisprezece la numar, din care sapte locuite), se afla la o aruncatura de bat de coasta continentului negru. Adica doar vreo trei sute de kilometri pana in sudul Marocului. Cu cateva secole in urma, locuitorii din Las Palmas, impresionati, probabil, de maretia vulcanului El Teide, au numit insula vecina Tenerife. „Tene” insemna „munte” si „ife” – „alb”. Read more